BoggnAsker

• Forside
  • Forum
    • Dagens indlæg
    • OSS
    • Kalender
    • Fællesskab
    • Forum-handlinger
    • Genveje
  • Grupper
  • Skriv selv
  • Rollespil
  • Blogs
  • Nye Indlæg
  • Hjælp

Pin It
  • Crazy
  • Cool
  • Awesome
  • Angry
  • Hungry
  • Shy
  • Tired
  • Enraged
  • Embarrased
  • Down
  • Depressed
  • Crying
  • Cocky
  • Bemused
  • Annoyed
  • Amused
  • Friendly
  • Geeky
  • Godly
  • Happy
  • Innocent
  • Meh
  • Piratey
  • Poorly
  • Sad
  • Secret
  • Sneaky
  • Wtf
  • Happy
  • Sad
  • Drunk
  • Crazy
  • Cool
  • Hateful
  • Hungry
  • Shy
  • Tired
  • Bruger Tag Liste

Se afstemningsresultat: Hvilken serie stemmes ud i uge 1

Stemmeafgivere
    27. Du kan ikke stemme i denne afstemning
    • Skyggens Lærling

2 7,41%
    • Dødsspillet

3 11,11%
    • Twilight

18 66,67%
    • Harry Potter

1 3,70%
    • Ringenes Herre

3 11,11%
    Side 1 af 3 123 SidsteSidste
    Viser resultater 1 til 15 af 34
      Administrator
      shhhh...

Humør:
      Shy

Følgere
      0
      Følger
      4
      Boris's avatar
      Reg. dato
      Oct 2006
      Sted
      5000 C
      Blogindlæg
      2
      Omtalte
      65 Indlæg
      Taggede
      0 Emne(r)
      Citerede
      127 Indlæg
      Boggnaskeraktivitet - Statistik
      Niveau
      43
      Boggnaskeraktivitet - Blokke
      Niv. i procent
      32.94%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      55.56%
      Månedlig Aktivitet
      98.51%

Standard Book Brother Runde 1 Uge 1
      Du kan ikke bedømme emner
      10

De deltagende serier i runde 1 er:

Skyggens Lærling
      Dødsspillet
      Twilight
      Harry Potter
      Ringenes Herre

Afstemningen for uge 1 slutter mandag den 6.2.2012

Hvilken serie ryger ud i 1 runde? Skærp dine argumenter og kæmp for at redde din yndlingsserie fra den ydmygelse det er at ryge ud i første runde!
      Senest redigeret af Boris : 29-01-12 kl. 09:57

Don't worry, the zombies are looking for brains, you're safe..

Boggnasker
      Hmmm....

Humør:
      Meh

Følgere
      0
      Følger
      0
      Paramore's avatar
      Reg. dato
      Jun 2011
      Blogindlæg
      6
      Omtalte
      8 Indlæg
      Taggede
      0 Emne(r)
      Citerede
      40 Indlæg
      Niveau
      9
      Niv. i procent
      86.92%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      1.79%
      Månedlig Aktivitet
      2.33%

Standard

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor så mange stemmer på Twilight. Jeg vil sindsygt gerne høre hvorfor!?

Bogfanatiker
      Jeg har tænkt over det ... men
      det kom der ikke noget ud ad

Humør:
      Cool

Følgere
      0
      Følger
      0
      JosephineNV's avatar
      Reg. dato
      Mar 2009
      Sted
      Omkring Esbjerg
      Alder
      20
      Blogindlæg
      6
      Omtalte
      57 Indlæg
      Taggede
      1 Emne(r)
      Citerede
      39 Indlæg
      Niveau
      17
      Niv. i procent
      7.66%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      1.79%
      Månedlig Aktivitet
      2.33%
      Awards Hall of Fame

Standard

Tja @Paramore faktisk er det nok mere væsentligt du fortæller hvorfor den ikke skal ryge ud i uge 1? Af de fem serier der er, må keg nok indrømme at det er den jeg er mindst glad for, så derfor ser jeg gerne den ryger ud først.

Hvad jeg ikke forstår er hvorfor Ringenes Herre er på anden pladsen. Den serie er jo al fantasy stamfader. Jeg elsker person galleriet og udviklingen af samme. Hvordan Frodo starter uskyldigt ud, bliver som en ældre herre og så bliver tvunget til at tage en opgave og så faktisk bliver en smule ond til sidst. Samme udvikling som Harry gennemgår gennem alle HP-bøgerne. Og hvordan Aragorn bare er 'Traver', der er intet ved ham andet end snavs og at han så er en konge inden i.

For mig er Ringenes Herre en ven som jeg lige kan ty til når jeg faktisk savner noget at minde mig om at fantasy er fantastisk. At der findes noget som originalitet og episke historier som kan formå at få en til at tude.

Ej okay tre stemmer er jo ikke slemt, men jeg vil bare gerne tale for at denne skal blive. Og hvis man stemmer på den så er det vist fordi man ikke har læst dem. Alt i de bøger er gennemtænkt. Tolkien dannede op til flere sprog, han skrev sine dagbøger på et af disse. Han har skrevet en masse digte til universet og Ringenes Herre er kun et fragment af Midgårds historie, kun en lille del.

Han kan hver lille karakters historie fra deres stamtræ til de optræder i historien og efter de forsvinder fra historien. I bund og grund er jeg bare misundelig og dette, hvem kan gøre en sådan bedrift efter?
      One day baby, we'll be old
      Oh baby, we'll be old
      And think of all the stories that we could have told

Moderator
      Denne bruger har ikke nogen statusopdatering..

Humør:
      Happy

Følgere
      1
      Følger
      0
      kathrine's avatar
      Reg. dato
      Jul 2007
      Sted
      Aalborg
      Alder
      23
      Blogindlæg
      34
      Omtalte
      47 Indlæg
      Taggede
      0 Emne(r)
      Citerede
      99 Indlæg
      Niveau
      26
      Niv. i procent
      89.06%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      1.79%
      Månedlig Aktivitet
      26.1%
      Awards Hall of Fame

Standard

Min kamp må blive for at man IKKE stemmer på Skyggens Lærling, for jeg synes at den serie skal blive i Book Brother.

Skyggens lærling er en helt fantastisk serie med skønne og dejlige karakterer. Den har det hele de sjove, de alvorlige, de store krigere, de stille og ja det hele. Der er onde "skurke", fjender der forvandles til venner og så bygger det på noget der ligner europa og har vikinger som en slags forbillede. Det er da sejt, når det er en serie skrevet af en australier.

Will er den perfekte dreng/fyr/mand som hovedrolle. Hans udvikling fra en lille, stille, lidt genert dreng der ikke helt tror på sig selv til at være en super sej ranger der allerede efter få år bliver en legende i sin egen tid. Forholdet mellem Will og Horace er også helt perfekt. De to karakterer er så langt fra hinanden, men alligevel formår de at have noget helt specielt sammen som virkeligt fungerer. Det viser også at umage par er muligt og at man godt kan finde ud af det sammen med en som ikke ligner en selv.

Jeg vil ikke tale for de andre bøger denne her gang, men den jeg synes mindst om må desværre blive Twilight. Selvom den har haft stor succes og mange har læst den, så er historien altså ikke så god. Der findes mange bedre historier og de resterende bøger i Book Brother tror jeg hører til den kategori der er bedre end Twilight.
      Hvad er det, som har mange skove, men ingen træer, mange byer, men ingen huse og mange veje, men ingen biler?

Tag et kig på min blog: Bøger på tværs

Überoverboggnasker
      Hvorfor er man træt når man nu
      lige har sovet?

Humør:
      Awesome

Følgere
      0
      Følger
      0
      tenner's avatar
      Reg. dato
      Oct 2009
      Sted
      Skævinge
      Alder
      21
      Blogindlæg
      51
      Omtalte
      77 Indlæg
      Taggede
      0 Emne(r)
      Citerede
      72 Indlæg
      Niveau
      18
      Niv. i procent
      19.58%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      1.79%
      Månedlig Aktivitet
      2.33%

Standard

Jeg har stemt på twilight ikke fordi den er sindssyg dårlig, men som serie fungere den ikke. Ringenes Herrer har jeg ikke læst, men når det nu er fantasy bøger vi stemmer om så forstår jeg ikke hvorfor der bliver stemt på dem når nu de er klassiske og helt igennem originale med deres eget enorme univers... Det samme med Harry Potter, men dem er der ikke stemt på dog... Men jeg må nok tilstå at jeg stemmer på dem som jeg nok finder mest unik og ikke mest populær.
      Havde Stephenie meyer bare lavet en enkel bog, eller ladet den episke fight gå igennem med nogle ofre i den sidste bog som det hele bygger op til så havde den nok ikke fået min stemme

Dødsspillet og skyggens lærling har jeg ingen erfaring med andet end hvad folk siger og traileren for dødsspillet så dem vil jeg ikke tage stilling til lige nu ;P
      Øjeblikkets læsning: Silence af Becca Fitzpatrick
      Carpe Diem

Administrator
      shhhh...

Humør:
      Shy

Følgere
      0
      Følger
      4
      Boris's avatar
      Reg. dato
      Oct 2006
      Sted
      5000 C
      Blogindlæg
      2
      Omtalte
      65 Indlæg
      Taggede
      0 Emne(r)
      Citerede
      127 Indlæg
      Niveau
      43
      Niv. i procent
      32.94%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      55.56%
      Månedlig Aktivitet
      98.51%

Standard

Jeg har det lidt svært med vampyrgenren (men kan dog godt li' Mortal Instruments-serien - som nok ikke er en ægte vampyrserie). Jeg har dog mest stemt på Twilight for at undgå at skade min andre favoritter i runden. Jeg forudser at jeg kommer ud i nogle svære og næsten uløselige dilemmaer senere i forløbet, og bliver allerede dårlig ved tanken

Don't worry, the zombies are looking for brains, you're safe..

Boggnasker
      Hmmm....

Humør:
      Meh

Følgere
      0
      Følger
      0
      Paramore's avatar
      Reg. dato
      Jun 2011
      Blogindlæg
      6
      Omtalte
      8 Indlæg
      Taggede
      0 Emne(r)
      Citerede
      40 Indlæg
      Niveau
      9
      Niv. i procent
      86.92%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      1.79%
      Månedlig Aktivitet
      2.33%

Standard

Jeg prøver bare at forsvare Dødspillet hvilket jeg tror og håber på ikke bliver svært, men nu vil jeg jo også gerne forsvare Twilight.

Jeg har bare alt for tit hørt på den her: "Det er jo bare nogle vampyrer!", men Stephenie Meyer formår bare at skabe noget nyt med "De der vampyrer". Jeg elsker den måder hun har fået inspiration på, og især fra nogle fantastiske klassikere. Hun har jo skabt et verdens fænomen, og så kan det godt være at folk vil kritisere, men hvorfor er de så så populære?
      Folk gider jo ikke bruge tid på noget der ikke er noget værd, så de må jo have et eller andet.

Jeg synes hun skaber nogle fede scener med nogle dejlige personer. Man har fra starten nogle personer man bare ikke kan undvære, fordi de er så fangende.
      Så kan jeg derudover godt lide den "happy ending" hun lavede. Ofte er jeg meget imod de der sukkersøde slutninger, men jeg synes det var velfortjent efter den måde det hele udviklede sig på. Jeg synes i hvert fald den skal blive!
      Senest redigeret af Paramore : 29-01-12 kl. 20:06

Bogfreak
      With kindness comes naïveté.
      Courage becomes foolhardiness.
      And dedication has no reward.
      If you can't accept any of
      that, you are not fit to be a
      Magical Girl.

Humør:
      Geeky

Følgere
      0
      Følger
      0
      July's avatar
      Reg. dato
      Mar 2010
      Sted
      I en lejlighed
      Alder
      16
      Blogindlæg
      8
      Omtalte
      35 Indlæg
      Taggede
      0 Emne(r)
      Citerede
      89 Indlæg
      Niveau
      20
      Niv. i procent
      34.56%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      10.75%
      Månedlig Aktivitet
      14.47%
      Awards Hall of Fame

Standard

@Paramore :
      Nu er jeg ikke en af de fanatikere der hader Twillight bare fordi, men for mig er det den åbentlyst dårligste i gruppen af bøger her.

Jeg er ikke enig med dig i at den er meget original, for jeg tror den har taget en del fra En Vampyrs Bekendelser (Selvom jeg må indrømme ikke at have læst den) og Vampire Diarys (Som jeg heller ikke har læst.) På baggrund af at jeg ikke har læst de bøger, jeg har hørt den skulle have taget en del fra, så kan jeg ikke dømme den i forhold til originalitet, men hvad jeg kan og vil dømme den for er Bellas karakter.

Bella formår både at være en Mary Sue (Altså en perfekt karakter, som alle kan lide uden nogen retfærdiggørelse af dette) og en meget svag karakter, der ikke gør noget som helst, men blot ser på og følger med, som de mænd hun forelsker sig i styrer hendes liv, hvilket er et ret anti-feministisk budskab at sende. Der ud over er hun både meget gennemsnitlig og samtidig fortæller Edward hende at alle drengene på skolen var fuldstændig vilde med hende på hendes første dag.

Jeg vil også lige tilføje, at jeg tror bøgerne er så populærer er fordi den der læser den, får følelsen af at være Bella pga. hendes mangel på personlighed, og altså derfor får følelsen af at have en smuk kæreste. (Selvom vedkommende er en stalker )
      Er personligt ikke vild med den meget indpressede (er det et ord? xD) Happy Ending. Synes det virker latterligt. Men lad os være enige om at være uenige.

Så egentlig er det fordi jeg synes Twillight er den eneste dårlige bog blandt bøgerne. Desuden har jeg aldrig brudt mig specielt meget om vampyr-genren, anyway.

Kan heller ikke fatte at Ringenes Herre har fået næst-flest stemmer :O! Når det er sagt, så er det nok mest HP jeg vil prøve at holde liv i.

Fordi Harry Potter har meget udviklede karaktere, referer til ting der er vigtigt for plottet i en senere bog ofte (f.eks. at Sirius Black bliver nævnt i den første bog og at dagbogen er en Horcrux), at bogen forsøger at vildlede en, (f.eks. Snapes loyalitet), har et fantastisk medrivende plot og så selvfølgelig at bøgerne har en fantastik udviklet verden fyldt med den slags små referencer der får verdenen til at virke helt ægte og levende.
      Hun er Rons søster.
      Men hun har slået op med Dean!
      Hun er stadig Rons søster.
      Jeg er hans bedste ven!
      Det gør det kun værre.
      Hvis jeg nu talte med han først...
      Så ville han stikke dig en.
      Hvad hvis jeg er ligeglad?
      Han er din bedste ven!

Bogfanatiker
      I'ts grim. It's raining, what
      wonderful weather for gaming

Humør:
      Down

Følgere
      0
      Følger
      0
      Fantasy gnasker's avatar
      Reg. dato
      Sep 2008
      Sted
      Hvissinge i Glostrup
      Alder
      17
      Blogindlæg
      9
      Omtalte
      34 Indlæg
      Taggede
      0 Emne(r)
      Citerede
      54 Indlæg
      Niveau
      15
      Niv. i procent
      87.59%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      1.79%
      Månedlig Aktivitet
      2.33%

Standard

Det er rimelig åbenlyst her, at twilight er inferior blandt disse fantasy serie (imo)
      historien, selvom den er populær og lidt fangende, er ikke specielt godt skrevet (still my opinion)
      og alt hvad jeg kunne sige imod den er perfekt fremsat oven over. bortset muligvis fra et par åndsvage ting i historien...

Anyway, jeg er usikker på hvem jeg skal prøve at argumentere for. jeg er blank på de sidste 4...

skyggens lærling: dette har længe været min ynglings serie. dette er bogstavelig talt den serie der har fanget mig mest (uden at være 10k sider lang og være bygget på et rpg univers #malazanbookofthefallen)
      serien er rigtig god med nogle cool professioner til vores karaktere, fed person-udvikling, interessante personer, og rigtig god humor og, og, og jeg kunne rose den her bog forever.

dødsspillet (the hunger games... i expect?)
      anyway serien er den første serie jeg har læst der har succesfuldt gennemført disse kriterier:
      1. nutids skrivning uden at fucke det op. på dette punkt gjorde hun det meget levende og interessant at læse bogen.
      2. følelseskold hovedperson uden at vi hader personen totalt
      3. dræbe en af de mest cute personer på et af de mest forvirrende tidspunkter (prim)
      4. en meget mærkelig form for ikke happy ending.

Harry potter
      okay, jeg er en massiv harry potter fan. dette var fantasy serien som jeg voksede op med, jeg føler stadig et nært forhold til Daniel, Emma og rupert, selvom jeg ikke har kendt nogle af dem (og tom, og alan, og maggie...)
      harry potter er min generations bog... dette træker ekstremt meget for min vote...
      #itsrealforus

LOTR...
      okay jeg har det så skidt med at lotr er med i den her konkurrence!!!! fordi på den ene side ved jeg med mig selv, at efter idags standarder er LOTR lidt for langtrukken og har mange passager der ikke er interessante at læse (and why u no fly to mordor to begin with????)
      men bøgerne er stamfaderen til moderne fantasy, det er byggestenen for næsten alt hvad vi kender af fantasy. jeg føler at den på ingen måde fortjener at blive stemt ud nogensinde, men jeg ville ikke sætte den som vinder over nogle af de andre...

okay så der har i mine begrundelser for de forskellige bøger... jeg er et blankt stykke papir som jeres argumenter kan farve til fordel for en af bøgerne.
      Artemis Fowl: "I am not concerned with us all, just myself. And believe me, I shall be perfectly fine. Now, sit, please."

Boggnasker
      Hmmm....

Humør:
      Meh

Følgere
      0
      Følger
      0
      Paramore's avatar
      Reg. dato
      Jun 2011
      Blogindlæg
      6
      Omtalte
      8 Indlæg
      Taggede
      0 Emne(r)
      Citerede
      40 Indlæg
      Niveau
      9
      Niv. i procent
      86.92%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      1.79%
      Månedlig Aktivitet
      2.33%

Standard

@July jeg synes sagtens vi kan blive enige om at være uenige hihi. Det ville også være kedeligt hvis vi alle var enige, og især om bøgers værdier. Så ville det blive svært at være forfatter, hvis vi alle ville have det samme, og tak for at uddybe din mening, det er altid rart med et andet perspektiv, men forstår slet ikke den der stemme på Dødspillet arrgh! ^^
      Er det egentligt ikke mere en science fiction end en fantasy, just asking?
      Senest redigeret af Paramore : 30-01-12 kl. 09:57 Årsag: Dødspillet.

Bogmagiker
      Jeg læser Les Miserables

Humør:
      Friendly

Følgere
      0
      Følger
      0
      Theresa's avatar
      Reg. dato
      Mar 2010
      Sted
      Her!
      Blogindlæg
      12
      Omtalte
      92 Indlæg
      Taggede
      3 Emne(r)
      Citerede
      296 Indlæg
      Niveau
      30
      Niv. i procent
      99.89%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      19.71%
      Månedlig Aktivitet
      17%
      Awards Hall of Fame

Standard

Jeg forstår simpelthen ikke det jeg ser...
      Hvorfor stemmer folk ikke på Skyggens Lærling og Harry Potter? o.O

Jeg stemte på Dødsspillet, fordi jeg er meget The Hunger Games-freaked out for tiden. Mest fordi filmen jo snart kommer xD
      "Hvor i himlens navn er min bog?"
      "Den er der!"
      "Nårh jo... jeg kunne ikke se biblioteket for bare bøger."

Bogfantast
      :)

Humør:
      Tired

Følgere
      2
      Følger
      0
      Philipjonggonggong's avatar
      Reg. dato
      Jun 2009
      Sted
      I min 3 værelset lejlighed - i Fredericia.
      Alder
      25
      Blogindlæg
      31
      Omtalte
      22 Indlæg
      Taggede
      0 Emne(r)
      Citerede
      214 Indlæg
      Niveau
      23
      Niv. i procent
      87.47%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      1.79%
      Månedlig Aktivitet
      24.58%
      Awards Hall of Fame

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Theresa Se indlæg
      Jeg forstår simpelthen ikke det jeg ser... Hvorfor stemmer folk ikke på Skyggens Lærling og Harry Potter? o.O Jeg stemte på Dødsspillet, fordi jeg er meget The Hunger Games-freaked out for tiden. Mest fordi filmen jo snart kommer xD
      Ved ikke om jeg har misforstået dit indlæg. Men man skal stemme på den som skal ud og så argumenterer for hvilken en som skal blive så andre ikke stemmer den ud??
      En stige lang har jeg købt mig
      jeg nu får besøgt dig
      det gerne jeg har villet tit!

Bogfanatiker

Humør:
      Down

Følgere
      0
      Følger
      0
      Fantasy gnasker's avatar
      Reg. dato
      Sep 2008
      Sted
      Hvissinge i Glostrup
      Alder
      17
      Blogindlæg
      9
      Omtalte
      34 Indlæg
      Taggede
      0 Emne(r)
      Citerede
      54 Indlæg
      Niveau
      15
      Niv. i procent
      87.59%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      1.79%
      Månedlig Aktivitet
      2.33%

Standard

lol @Theresa misforstå spillet. xD
      Vi stemmer på hvem der skal ryge ud i hver runde. hvilket vil sige twilight er på vej ud på røv og albuer... xD
      Artemis Fowl: "I am not concerned with us all, just myself. And believe me, I shall be perfectly fine. Now, sit, please."

Bogfanatiker

Humør:
      Down

Følgere
      0
      Følger
      0
      Fantasy gnasker's avatar
      Reg. dato
      Sep 2008
      Sted
      Hvissinge i Glostrup
      Alder
      17
      Blogindlæg
      9
      Omtalte
      34 Indlæg
      Taggede
      0 Emne(r)
      Citerede
      54 Indlæg
      Niveau
      15
      Niv. i procent
      87.59%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      1.79%
      Månedlig Aktivitet
      2.33%

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Paramore Se indlæg
      @July jeg synes sagtens vi kan blive enige om at være uenige hihi. Det ville også være kedeligt hvis vi alle var enige, og især om bøgers værdier. Så ville det blive svært at være forfatter, hvis vi alle ville have det samme, og tak for at uddybe din mening, det er altid rart med et andet perspektiv, men forstår slet ikke den der stemme på Dødspillet arrgh! ^^
      Er det egentligt ikke mere en science fiction end en fantasy, just asking?
      jo, men jeg tror det indeholder nogle fantasy træk. desuden er grænsen mellem de 2 genre svære at finde.

Bogmagiker
      Jeg læser Les Miserables

Humør:
      Friendly

Følgere
      0
      Følger
      0
      Theresa's avatar
      Reg. dato
      Mar 2010
      Sted
      Her!
      Blogindlæg
      12
      Omtalte
      92 Indlæg
      Taggede
      3 Emne(r)
      Citerede
      296 Indlæg
      Niveau
      30
      Niv. i procent
      99.89%
      Daglig Aktivitet
      3.13%
      Ugentlig Aktivitet
      19.71%
      Månedlig Aktivitet
      17%
      Awards Hall of Fame

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Fantasy gnasker Se indlæg
      lol @Theresa misforstå spillet. xD
      Vi stemmer på hvem der skal ryge ud i hver runde. hvilket vil sige twilight er på vej ud på røv og albuer... xD
      Ahh.... Epic fail... XD

Senest redigeret af Theresa : 30-01-12 kl. 10:50
      "Hvor i himlens navn er min bog?"
      "Den er der!"
      "Nårh jo... jeg kunne ikke se biblioteket for bare bøger."

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Emneord for dette emne

Bogmærker

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
    • Du kan ikke skrive svar
    • Du kan ikke tilføje vedhæftninger