En sammenligning med Troldepus er måske at stamme den lidt, da jeg mener at forskellen på de to bøger er meget stor. Aldersmæssigt henvender troldepus sig generelt til mindre børn, selvom voksne også kan synes at de er hyggelige. Skyggens Lærling er lidt mere end det. Men jeg forstår godt hvor du vil hen, @JosephineNV, og selvom det smerter mig lidt, må jeg give dig ret til et vidst punkt. Jeg kan godt se at Skyggens Lærling på ingen måde er ligeså stor som hverken Harry Potter eller Ringenes Herre.
Hvis jeg skulle stemme strategisk og prøve at redde Skyggens Lærling er der ingen tvivl om at jeg skal stemme på Ringenes Herre, da det endnu ikke rigtigt virker som om der er nogen der stemmer på Harry Potter. Men jeg kan ikke helt få mig selv til det. @JosephineNV har med sine argumenter gjort meget for at overbevise mig om Ringenes Herres værd og jeg er altså næsten overbevist. Derudover har jeg gået og tænkt lidt, og inden for det sidste år er jeg blevet mere og mere glad for den del af litteraturen der er lidt større, men mere gennemtænkte verdener og sådan noget og noget siger mig at jeg måske en dag vil komme gennem Ringenes Herre og synes godt om dem.
Alternativet er at stemme på Harry Potter. En serie som jeg nægtede at læse i starten, men som jeg er kommet til at holde af. Bøgerne er vidst kun læst en enkelt gang, men filmene er set flere gange og er film jeg tit kan vende tilbage til og se igen.
Jeg er derfor lidt splittet for tiden. Skal jeg stemme på Ringenes Herre og derved prøve at redde Skyggens Lærling, eller skal jeg stemme på Harry Potter?

Søg

LinkBack URL
About LinkBacks

Besvar med citat

Jeg er nu i gang med bind 6, og jeg synes endnu ikke at de ligefrem kører rundt i de samme jokes... Men måske har jeg bare været lidt uopmærksom eller noget...

Bogmærker