Jeg nåede det! Jeg nåede det!
Okay, min novelle indeholder karakterer fra rollespillet, der kan findes her: http://lecoledelafees.proboards.com , men man behøver slet ikke at kende noget til det for at kunne forstå handlingen ;D
I må undskylde, hvis min novelle er lidt lang, og at jeg bliver nødt til at poste den i flere bidder, men her får i den! ;D
Titel: Le Noël de les Fées
Forfatter: Sidsel
1/4
Le Noël de les fées
Eller : En Mega Meget Fucking Ydmygende Decemberdag
André satte den tunge indkøbspose på måtten foran sin hoveddør og trak, uden at skulle lede efter den, sit nøglebundt frem. Hele lejligheden duftede af kanel som følge af de småkager, hans mor havde sendt ham i adventsgave. Mens han trak sine sparsomme indkøb ud af posen og lagde dem på plads i skabe og køleskab, hørte han en besynderlig lyd inde fra det lille arbejdsværelse. Det lød næsten som om, at nogen stod og bankede på døren indefra.
Med en bevidst langsom bevægelse, satte han en flaske vin ned på det rene køkkenbord og samlede sin energi, klar til at ty til magien, hvis det viste sig at være noget farligt, der fremkaldte den lavmælte puslen. André krydsede stuegulvet med meget forsigtige skridt og tog musestille fat i dørhåndtaget. ’Én, to tre,’ talte han inde i sig selv og på tre lod han døren springe op uden den mindste knirken.
Men der var intet at se. Det lille arbejdsværelse henlå i fuldstændig ro og normalitet med undtagelse af vinduet, som André til sin irritation opdagede, at han havde glemt at lukke. Han trådte hen til sit ryddelige skrivebord og kastede et kort blik ned i gården, hvor der hang en vasketøjssnor, som svingede lidt i blæsten, næsten som et spændt sjippetov.
”Åh, gudskelov, André!” Der lød pludselig en meget bekendt stemme bag ham, og André snurrede rundt og spærrede forskrækket øjnene op, da han fik øje på sin kollega, Damien Cardin, som hang og svævede i luften lige over den gyselige bordlampe, der var en gammel gave fra Andrés yngre bror. Damien var blevet udstyret med et par lyseblå vinger, der blafrede vildt for at holde ham i luften. Det så ikke ud, til at han morede sig synderligt.
André var stum af forbløffelse. ”Damien … Hvad …” Han kneb øjnene sammen i vantro.
”Jeg er blevet forvandlet til en fe, André! Se på mig. Se mine vinger!” Det var sjældent, at Damien mistede besindelsen, og på trods af det alvorlige i situationen, kunne André ikke holde masken ved synet af en miniatureudgave af hans bedste ven, der hang i luften og råbte ad ham. ”Jeg kan vitterligt ikke se det sjove i den nuværende kop te, André,” lød det sammenbidt fra den rasende, lille fe, som pludseligt begyndte at dale nedad, fordi han havde glemt at slå helt så kraftigt med sine vinger. André kastede sig frem og greb ham i sidste øjeblik, inden han ramte bordpladen.

Søg

LinkBack URL
About LinkBacks
Besvar med citat
Bogmærker